Veelgestelde vragen

Inboedelverzekering

1. Uit welke dekkingsvormen kun je kiezen?

Bij de inboedelverzekering kun je kiezen uit:
  • Rubriek A: Standaard dekking
  • Rubriek B: All Risk dekking
  • Rubriek C: Buiten de Deur dekking

Is dit een antwoord op uw vraag?  

2. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

3. Wat is de standaard dekking?

De standaard dekking is al een vrij complete verzekering. Een aantal belangrijke gebeurtenissen die hierop verzekerd zijn: brand, bliksem, storm, inbraak, ontploffing en waterschade als dit onvoorzien uit een waterleiding is gestroomd. 

Is dit een antwoord op uw vraag?  

4. Wat is het verschil tussen de standaard en All Risk dekking?

In de standaard dekking van de inboedelverzekering zijn bepaalde oorzaken gedekt. Bijvoorbeeld brand, bliksem, storm, inbraak, ontploffing, inbraak en waterschade als dit onvoorzien uit een waterleiding is gestroomd.

Bij de All Risk dekking vergoeden wij plotselinge, onvoorziene schade aan uw spullen ontstaan door een verzekerde gebeurtenis. Dit geldt ook als deze het gevolg is van eigen gebrek of bederf. Het eigen gebrek of bederf zelf vergoeden wij niet. Schade aan je spullen door bijvoorbeeld stoten of vallen is ook verzekerd. Bovendien vergoeden wij ook de kosten van vervanging van de sloten van de buitendeuren bij diefstal van je huissleutels (maximaal € 500,-). Afhankelijk van waar je spullen zijn, bijvoorbeeld op het balkon, in uw auto, tijdelijk buiten je woning, geldt een beperkte dekking.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

5. Ben ik met de All Risk dekking voor alles verzekerd?

Met de All Risk dekking ben je voor vrijwel alles verzekerd. Uitsluitingen zijn bijvoorbeeld voor schade:
  • Aan brillen en/of contactlenzen
  • Die uw huisdieren veroorzaken
  • Door ongedierte, schimmels en bacteriën
  • Door overstroming door dijkdoorbraak
  • Door neerslag binnengekomen door openstaande ramen, deuren of luiken

Is dit een antwoord op uw vraag?  

6. Kan ik alleen voor de Buiten de Deur dekking kiezen?

De Buiten de Deur dekking in de inboedelverzekering kun je alleen kiezen samen met de All Risk dekking.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

7. Waarvoor ben ik verzekerd met de Buiten de Deur dekking?

In de inboedelverzekering ben je verzekerd voor plotselinge, onvoorziene schade aan uw spullen en diefstal van je spullen. Deze zijn ook verzekerd buiten je (recreatie)woning in Nederland. Wij vergoeden schade aan je spullen tot maximaal:
  • €5.000,- per verzekerde per gebeurtenis
  • €10.000,- voor alle verzekerden samen per jaar
Voor sommige spullen geldt een maximale vergoeding.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

8. Waar zijn mijn spullen verzekerd?

Je spullen zijn in je woning in Nederland verzekerd. Of dit staat in de polisvoorwaarden uitdrukkelijk anders vermeld. Bijvoorbeeld bij diefstal van je spullen uit je auto. Met de Buiten de Deur dekking zijn ook deze spullen verzekerd, dus buiten je (recreatie)woning in Nederland.

Is dit een antwoord op uw vraag?  

9. Hoe zorg ik ervoor dat mijn inboedel goed verzekerd is als ik ga verhuizen of een tijdelijk adres heb?

Binnen twee maanden nadat je spullen naar je nieuwe woning zijn verhuisd moet de adreswijziging binnen zijn. Dan bekijken of u inboedelverzekering onder dezelfde voorwaarden kan blijven doorlopen. 

Is dit een antwoord op uw vraag?  

10. Hoe lang is de bedenktijd?

Bij verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Je kunt dus je verzekering binnen 14 dagen zonder reden opzeggen. Eventuele gedane betalingen krijg je gewoon automatisch teruggestort.


Is dit een antwoord op uw vraag?  

PGGM&CO Ledenservice

Staat je vraag er niet tussen? Geen probleem. Wij helpen je graag!


We zijn op maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:30 bereikbaar.