Veelgestelde vragen

Top 10 veelgestelde vragen

1. Moet ik lid zijn van PGGM&CO om een verzekering te kunnen afsluiten?

Om een verzekering bij PGGM&CO af te sluiten moet je inderdaad lid zijn. Je kunt lid worden als je een bent aangesloten bij een van de onderstaande pensioenfondsen. Lid worden is heel eenvoudig én gratis. Dus vraag vandaag nog jouw lidmaatschap aan via de website van PGGM&CO.
Nu lid worden >>

  • Pensioenfonds Zorg en Welzijn,
  • Pensioenfonds ABP Pensioenopbouw Pensioenfonds Schilders & Afbouw voor werknemers in de schilders branche
  • Pensioenfonds medewerkers apotheken
  • Pensioenfonds openbare apothekers
  • Pensioenfonds huisartsen
  • Pensioenfonds medisch specialisten
  • Pensioenfonds fysiotherapeuten
  • Pensioenfonds tandartsen en tandartsspecialisten
  • Pensioenfonds verloskundigen
  • Pensioenfonds zelfstandig kunstenaars
Vraag je je gratis lidmaatschap aan via de website van PGGM&CO

Nu lid worden >>

2. Waarom ben ik afgewezen? Hoe word ik wel toegelaten?

Een afwijzing vindt plaats nadat de slotvragen zijn gecontroleerd. Er zijn een aantal oorzaken waardoor verzekeraars mensen weigeren. In de e-mail die je na de afwijzing ontvangt, staat ook de reden van de afwijzing.

Het kan zijn dat je geregistreerd bent bij het CIS. Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS) is een stichting van en voor in Nederland werkzame verzekeraars en gevolmachtigden. De CIS databank beheert gegevens die voor haar deelnemende verzekeraars en gevolmachtigden van belang kunnen zijn.

3. Ik heb een vraag over mijn verzekering en over opzeggen.

Per verzekering hebben we de meest gestelde vragen (en antwoorden) voor je op een rij gezet. Daarnaast kun je op elk moment de voorwaarden en vergoedingen nakijken in je online verzekeringsmap. Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag, dan kun je altijd contact met ons opnemen via de mail of de chat

Opzeggen

Het kan ook zijn dat je een van je lopende verzekeringen wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmapde mail of het contactformulier.


4. Waar en hoe meld ik schade?

Schade melden kan via de pagina Schade Melden in de online verzekeringsmap. Hier kan je ook je persoonlijke gegevens wijzigen en je polissen inzien. Als je schade gaat melden is het handig om je inloggegevens alvast bij de hand te houden.


5. Waar kan ik wijzigingen doorvoeren?

Ben jij onlangs verhuisd of is er iets anders veranderd in je persoonlijke situatie? Geef dat dan aan ons door via de online verzekeringsmap. Zo is je persoonlijke informatie altijd volgens de laatste gegevens bij ons bekend.

Tip: In de online verzekeringsmap meld je ook schade.


6. Hoe zeg ik een verzekering op?

Het kan gebeuren dat je een lopende verzekering wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmapde mail of het contactformulier. Via die kanalen stel je ook al je andere vragen over het opzeggen van verzekeringen.


7. Wat moet ik doen als ik een betalingsachterstand heb?

Een betalingsachterstand is voor beide partijen vervelend. Als er onverhoopt een betalingsachterstand is ontstaan doen we nog maximaal 2 incassopogingen. Als je tijdig voor voldoende saldo zorgt, wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven. Hierna heb je geen betalingsachterstand meer.

Voordat wij overgaan tot deze incasso ontvangt je overigens tijdig instructiemails. We raden je aan om deze e-mails goed door te lezen.

Als je saldo niet voldoende is om de achterstallige premie af te schrijven sturen wij tenslotte een aanmaning. Hierna wordt je verzekering automatisch beëindigd. Je bent dan niet meer verzekerd.

8. Kan ik bij een betalingsachterstand een regeling treffen?

Als je onverhoopt een betalingsachterstand hebt opgelopen doen wij nog twee pogingen om het verschuldigde bedrag van je rekening af te schrijven. Lukt dat niet, dan beëindigen we je verzekering en ben je niet meer verzekerd.


9. Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?

Als je onverhoopt een betalingsachterstand hebt opgelopen doen wij nog twee pogingen om het verschuldigde bedrag van je rekening af te schrijven. Lukt dat niet, dan beëindigen we je verzekering en ben je niet meer verzekerd. 


Aansprakelijkheidsverzekering | PGGM&CO

Aansprakelijkheidsverzekering

1. Heb ik een eigen risico bij de aansprakelijkheidsverzekering?

Voor schades op de aansprakelijkheidsverzekering geldt geen eigen risico.


2. In welke landen ben ik verzekerd met de aansprakelijkheidsverzekering?

Over al in de wereld ben je verzekerd. Ook als je:
  • Kinderen voor een studie of voor een derde (on)betaald werk doen tijdens een vakantie en/of in hun vrije tijd
  • Vrijwilligerswerk verricht
  • Vrijwillig hulp verleent (EHBO) bij een ongeval of plotseling opkomende ziekte
  • Mantelzorg verricht

3. Ik heb schade veroorzaakt met een geleende auto. Kan ik dat claimen op mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Nee, de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt met of door een motorrijtuig (auto, motor of bromfiets), is uitgesloten. Bekijk de details in de voorwaarden van de PGGM&CO aansprakelijkheidsverzekering.

Autoverzekering | PGGM&CO

Autoverzekering

1. In welke landen ben ik verzekerd met de autoverzekering?

Het dekkingsgebied van de autoverzekering is begrensd. De verzekeringsdekking geldt voor de landen die op je groene kaart staan.

2. Hoe kan ik mijn autoverzekering opzeggen?

Het kan gebeuren dat je je autoverzekering wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

Na opzegging van je verzekering krijg je automatisch een 'verklaring schadevrij rijden' mee. Deze verklaring is één jaar geldig. Je schadevrije jaren worden ook digitaal geregistreerd in de database die wordt gebruikt door alle autoverzekeraars.

3. Voor wie is de autoverzekering?

De autoverzekering is exclusief voor leden van PGGM&CO.

Inboedelverzekering | PGGM&CO

Inboedelverzekering

1. Ben ik met de All Risk dekking voor alles verzekerd?

Met de All Risk dekking ben je voor vrijwel alles verzekerd. Uitsluitingen zijn bijvoorbeeld voor schade:
  • Aan brillen en/of contactlenzen
  • Die uw huisdieren veroorzaken
  • Door ongedierte, schimmels en bacteriën
  • Door overstroming door dijkdoorbraak
  • Door neerslag binnengekomen door openstaande ramen, deuren of luiken

2. Heb ik garantie tegen onderverzekering?

Je krijgt 5 jaar lang garantie tegen onderverzekering als je de vragen over het bepalen van het verzekerd bedrag bij de aanvraag van de inboedelverzekering juist hebt ingevuld. Bij verhuizen wordt je verzekerd bedrag opnieuw berekend.

3. Heb ik een eigen risico?

Ja, het standaard eigen risico is € 100,- per gebeurtenis.

Ongevallenverzekering | PGGM&CO

Ongevallenverzekering

1. Waarom is het verstandig om een ongevallenverzekering af te sluiten?

Met de eenmalige uitkering uit de ongevallenverzekering heb je een financiële buffer voor jezelf of je erfgenamen bij overlijden of blijvende invaliditeit door een ongeval.

2. Krijg ik korting bij PGGM&CO?

In het 1e jaar krijg je 10% ledenkorting op je premie. Dat zorgt voor een scherpe premie.

3. Ben ik ook in het buitenland verzekerd?

Je bent overal in de wereld verzekerd. Zonder uitzonderingen.

Opstalverzekering | PGGM&CO

Opstalverzekering

1. Heb ik een eigen risico?

Bij de opstalverzekering is je eigen risico standaard € 100,- per gebeurtenis. Bij stormschade is dat € 200,- per gebeurtenis.

2. Ben ik met de All Risk dekking voor alles verzekerd?

Met de All Risk dekking in de opstalverzekering ben je voor bijna alles verzekerd. Er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld bij schade door:
  • Constructiefouten, slecht onderhoud of bouwvalligheid van het gebouw
  • Neerslag binnengekomen door openstaande ramen, deuren of luiken
  • (Grond)verzakking, (grond)verschuiving, verdroging en instorting
  • Overstroming door dijkdoorbraak
  • Graffiti, verf en andere kleurstoffen aan de buitenkant van het gebouw

3. Is de dekking beperkt in sommige situaties?

Ja, in soms is de dekking beperkt. Dat is als uw woning:
  • In aanbouw is
  • Wordt verbouwd
  • Langer dan twee maanden leeg of niet bewoond is
  • In gebruik is genomen door onbevoegden

Doorlopende reisverzekering | PGGM&CO

Reisverzekering

1. Ben ik op wintersport ook verzekerd?

Als liefhebber van risicovolle sporten, zoals duiksport of wintersport, kun je kiezen voor de dekking ‘Wintersport en bijzondere sporten’. In de voorwaarden vind je bij welke sport welke dekkingen van toepassing zijn. Langlaufen, schaatsen en sleeën zijn standaard gedekt.

2. Valt duiken onder de dekking?

Recreatief duiken (tot 40 meter diep) is meeverzekerd. Voor ons is dat geen gevaarlijke sport. 


3. Voor welke periode kan ik de doorlopende reisverzekering afsluiten?

Met de doorlopende reisverzekering ben je verzekerd voor een reis buiten Nederland, tot maximaal zes maanden aaneengesloten. Voor reizen binnen Nederland geldt een aaneengesloten periode van maximaal twee maanden.