Veelgestelde vragen

Top 10 veelgestelde vragen

1. Hoe zeg ik een verzekering op?

Het kan gebeuren dat je een lopende verzekering wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmapde mail of het contactformulier. Via die kanalen stel je ook al je andere vragen over het opzeggen van verzekeringen.


2. Kan ik bij een betalingsachterstand een regeling treffen?

Als je onverhoopt een betalingsachterstand hebt opgelopen doen wij nog twee pogingen om het verschuldigde bedrag van je rekening af te schrijven. Lukt dat niet, dan beëindigen we je verzekering en ben je niet meer verzekerd.


3. Moet ik lid zijn van PGGM&CO om een verzekering te kunnen afsluiten?

Om een verzekering bij PGGM&CO af te sluiten moet je inderdaad lid zijn. Je kunt lid worden als je een bent aangesloten bij een van de onderstaande pensioenfondsen. Lid worden is heel eenvoudig én gratis. Dus vraag vandaag nog jouw lidmaatschap aan via de website van PGGM&CO.
Nu lid worden >>

  • Pensioenfonds Zorg en Welzijn,
  • Pensioenfonds ABP Pensioenopbouw Pensioenfonds Schilders & Afbouw voor werknemers in de schilders branche
  • Pensioenfonds medewerkers apotheken
  • Pensioenfonds openbare apothekers
  • Pensioenfonds huisartsen
  • Pensioenfonds medisch specialisten
  • Pensioenfonds fysiotherapeuten
  • Pensioenfonds tandartsen en tandartsspecialisten
  • Pensioenfonds verloskundigen
  • Pensioenfonds zelfstandig kunstenaars
Vraag je je gratis lidmaatschap aan via de website van PGGM&CO

Nu lid worden >>

4. Ik heb een vraag over mijn verzekering en over opzeggen.

Per verzekering hebben we de meest gestelde vragen (en antwoorden) voor je op een rij gezet. Daarnaast kun je op elk moment de voorwaarden en vergoedingen nakijken in je online verzekeringsmap. Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag, dan kun je altijd contact met ons opnemen via de mail of de chat

Opzeggen

Het kan ook zijn dat je een van je lopende verzekeringen wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmapde mail of het contactformulier.


5. Waarom ben ik afgewezen? Hoe word ik wel toegelaten?

Een afwijzing vindt plaats nadat de slotvragen zijn gecontroleerd. Er zijn een aantal oorzaken waardoor verzekeraars mensen weigeren. In de e-mail die je na de afwijzing ontvangt, staat ook de reden van de afwijzing.

Het kan zijn dat je geregistreerd bent bij het CIS. Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS) is een stichting van en voor in Nederland werkzame verzekeraars en gevolmachtigden. De CIS databank beheert gegevens die voor haar deelnemende verzekeraars en gevolmachtigden van belang kunnen zijn.

6. Waar en hoe meld ik schade?

Schade melden kan via de pagina Schade Melden in de online verzekeringsmap. Hier kan je ook je persoonlijke gegevens wijzigen en je polissen inzien. Als je schade gaat melden is het handig om je inloggegevens alvast bij de hand te houden.


7. Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?

Als je onverhoopt een betalingsachterstand hebt opgelopen doen wij nog twee pogingen om het verschuldigde bedrag van je rekening af te schrijven. Lukt dat niet, dan beëindigen we je verzekering en ben je niet meer verzekerd. 


8. Wat moet ik doen als ik een betalingsachterstand heb?

Een betalingsachterstand is voor beide partijen vervelend. Als er onverhoopt een betalingsachterstand is ontstaan doen we nog maximaal 2 incassopogingen. Als je tijdig voor voldoende saldo zorgt, wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven. Hierna heb je geen betalingsachterstand meer.

Voordat wij overgaan tot deze incasso ontvangt je overigens tijdig instructiemails. We raden je aan om deze e-mails goed door te lezen.

Als je saldo niet voldoende is om de achterstallige premie af te schrijven sturen wij tenslotte een aanmaning. Hierna wordt je verzekering automatisch beëindigd. Je bent dan niet meer verzekerd.

9. Waar kan ik wijzigingen doorvoeren?

Ben jij onlangs verhuisd of is er iets anders veranderd in je persoonlijke situatie? Geef dat dan aan ons door via de online verzekeringsmap. Zo is je persoonlijke informatie altijd volgens de laatste gegevens bij ons bekend.

Tip: In de online verzekeringsmap meld je ook schade.


Aansprakelijkheidsverzekering | PGGM&CO

Aansprakelijkheidsverzekering

1. Wat heb je aan een aansprakelijkheidsverzekering?

Met de PGGM&CO aansprakelijkheidsverzekering is letselschade verzekerd of schade aan spullen van anderen, waarvoor jij aansprakelijk bent. Je bent verzekerd voor maximaal € 1.500.000 per gebeurtenis.


2. Is een aansprakelijkheidsverzekering verplicht?

Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Toch is het verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben. Je voorkomt hiermee dat je zelf de schade aan anderen moet vergoeden. 


3. Is de verzekering op elk moment opzegbaar?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

Autoverzekering | PGGM&CO

Autoverzekering

1. Wat is er verzekerd met de autoverzekering?

Een WA verzekering is wettelijk verplicht als je een auto bezit. Veroorzaak je een ongeluk met je auto en de andere partij heeft hierdoor schade, dan ben jij aansprakelijk voor de schade. De WA verzekering dekt de financiële gevolgen van deze aansprakelijkheid. Met de WA verzekering ben je niet verzekerd voor schade aan je eigen auto. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om schade aan je eigen auto ook te verzekeren.

Naast de verplichte WA verzekering kun je kiezen uit twee dekkingen:
  • Met de WA Beperkt Casco verzekering is de schade aan je auto beperkt verzekerd. Dit geldt voor schade veroorzaakt door onder andere brand, storm, bliksem en diefstal.
  • Met de WA Volledig Casco verzekering is ook schade verzekerd die je zelf veroorzaakt aan je auto.
Verder kun je kiezen voor aanvullende dekkingen:
  • pechhulp
  • ongevalleninzittendenverzekering
S.O.S. International (S.O.S.) maakt onderdeel uit van de autoverzekering. Bij een ongeval helpt de S.O.S. je, bijvoorbeeld voor het vervoer van je auto en/of inzittenden naar een locatie naar keuze. In het buitenland wordt je naar de (oorspronkelijke) eindbestemming gebracht.

2. In welke landen ben ik verzekerd met de autoverzekering?

Het dekkingsgebied van de autoverzekering is begrensd. De verzekeringsdekking geldt voor de landen die op je groene kaart staan.

3. Hoe lang is de bedenktijd?

Bij verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Je kunt dus je verzekering binnen 14 dagen zonder reden opzeggen. Eventuele gedane betalingen krijg je gewoon automatisch teruggestort.


Inboedelverzekering | PGGM&CO

Inboedelverzekering

1. Uit welke dekkingsvormen kun je kiezen?

Bij de inboedelverzekering kun je kiezen uit:
  • Rubriek A: Standaard dekking
  • Rubriek B: All Risk dekking
  • Rubriek C: Buiten de Deur dekking

2. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

3. Hoe lang is de bedenktijd?

Bij verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Je kunt dus je verzekering binnen 14 dagen zonder reden opzeggen. Eventuele gedane betalingen krijg je gewoon automatisch teruggestort.


Ongevallenverzekering | PGGM&CO

Ongevallenverzekering

1. Waarom is het verstandig om een ongevallenverzekering af te sluiten?

Met de eenmalige uitkering uit de ongevallenverzekering heb je een financiële buffer voor jezelf of je erfgenamen bij overlijden of blijvende invaliditeit door een ongeval.

2. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

3. Krijg ik korting bij PGGM&CO?

In het 1e jaar krijg je 10% ledenkorting op je premie. Dat zorgt voor een scherpe premie.

Opstalverzekering | PGGM&CO

Opstalverzekering

1. Welke dekkingsvormen zijn er?

In de opstalverzekering kun je kiezen uit:  
  • Rubriek A: Standaard dekking
  • Rubriek B: Glasdekking
  • Rubriek C: All Risk dekking

2. Wanneer en hoe ontvang ik mijn verzekeringsgegevens?

Je krijgt direct een voorlopige dekking als je de aanvraag hebt afgerond. Daarna ontvang je binnen 1 werkdag een e-mail van je definitieve acceptatie (bij een nieuwe verzekering). Vervolgens ontvang je het polisblad in pdf, ook per e-mail.

3. Hoe lang is de bedenktijd?

Bij verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Je kunt dus je verzekering binnen 14 dagen zonder reden opzeggen. Eventuele gedane betalingen krijg je gewoon automatisch teruggestort.


Doorlopende reisverzekering | PGGM&CO

Reisverzekering

1. Ben ik op wintersport ook verzekerd?

Als liefhebber van risicovolle sporten, zoals duiksport of wintersport, kun je kiezen voor de dekking ‘Wintersport en bijzondere sporten’. In de voorwaarden vind je bij welke sport welke dekkingen van toepassing zijn. Langlaufen, schaatsen en sleeën zijn standaard gedekt.

2. Wanneer en hoe ontvang ik mijn verzekeringsgegevens?

Je krijgt direct een voorlopige dekking als je de aanvraag hebt afgerond. Daarna ontvang je binnen 1 werkdag een e-mail van je definitieve acceptatie (bij een nieuwe verzekering). Vervolgens ontvang je het polisblad in pdf, ook per e-mail.

3. Hoe lang is de bedenktijd?

Bij verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Je kunt dus je verzekering binnen 14 dagen zonder reden opzeggen. Eventuele gedane betalingen krijg je gewoon automatisch teruggestort.