Veelgestelde vragen

Top 10 veelgestelde vragen

Service en contact

Voor het melden van schade, het inzien en wijzigen van gegevens en spoedeisende hulp kijk je op de pagina Service en contact.

Aansprakelijkheidsverzekering | PGGM&CO

Aansprakelijkheidsverzekering

1. Wat heb je aan een aansprakelijkheidsverzekering?

Met de PGGM&CO aansprakelijkheidsverzekering is letselschade verzekerd of schade aan spullen van anderen, waarvoor jij aansprakelijk bent. Je bent verzekerd voor maximaal € 1.500.000 per gebeurtenis.


2. Is een aansprakelijkheidsverzekering verplicht?

Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Toch is het verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben. Je voorkomt hiermee dat je zelf de schade aan anderen moet vergoeden. 


3. Is de verzekering op elk moment opzegbaar?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

Autoverzekering | PGGM&CO

Autoverzekering

1. Wat is er verzekerd met de autoverzekering?

Een WA verzekering is wettelijk verplicht als je een auto bezit. Veroorzaak je een ongeluk met je auto en de andere partij heeft hierdoor schade, dan ben jij aansprakelijk voor de schade. De WA verzekering dekt de financiële gevolgen van deze aansprakelijkheid. Met de WA verzekering ben je niet verzekerd voor schade aan je eigen auto. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om schade aan je eigen auto ook te verzekeren.

Naast de verplichte WA verzekering kun je kiezen uit twee dekkingen:
  • Met de WA Beperkt Casco verzekering is de schade aan je auto beperkt verzekerd. Dit geldt voor schade veroorzaakt door onder andere brand, storm, bliksem en diefstal.
  • Met de WA Volledig Casco verzekering is ook schade verzekerd die je zelf veroorzaakt aan je auto.
Verder kun je kiezen voor aanvullende dekkingen:
  • pechhulp
  • ongevalleninzittendenverzekering
S.O.S. International (S.O.S.) maakt onderdeel uit van de autoverzekering. Bij een ongeval helpt de S.O.S. je, bijvoorbeeld voor het vervoer van je auto en/of inzittenden naar een locatie naar keuze. In het buitenland wordt je naar de (oorspronkelijke) eindbestemming gebracht.

2. In welke landen ben ik verzekerd met de autoverzekering?

Het dekkingsgebied van de autoverzekering is begrensd. De verzekeringsdekking geldt voor de landen die op je groene kaart staan.

3. Hoe kan ik mijn autoverzekering opzeggen?

Het kan gebeuren dat je je autoverzekering wilt opzeggen. Dat kan via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

Na opzegging van je verzekering krijg je automatisch een 'verklaring schadevrij rijden' mee. Deze verklaring is één jaar geldig. Je schadevrije jaren worden ook digitaal geregistreerd in de database die wordt gebruikt door alle autoverzekeraars.

Inboedelverzekering | PGGM&CO

Inboedelverzekering

1. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

2. Wat is de standaard dekking?

De standaard dekking is al een vrij complete verzekering. Een aantal belangrijke gebeurtenissen die hierop verzekerd zijn: brand, bliksem, storm, inbraak, ontploffing en waterschade als dit onvoorzien uit een waterleiding is gestroomd. 

3. Ben ik met de All Risk dekking voor alles verzekerd?

Met de All Risk dekking ben je voor vrijwel alles verzekerd. Uitsluitingen zijn bijvoorbeeld voor schade:
  • Aan brillen en/of contactlenzen
  • Die uw huisdieren veroorzaken
  • Door ongedierte, schimmels en bacteriën
  • Door overstroming door dijkdoorbraak
  • Door neerslag binnengekomen door openstaande ramen, deuren of luiken

Ongevallenverzekering | PGGM&CO

Ongevallenverzekering

1. Waarom is het verstandig om een ongevallenverzekering af te sluiten?

Met de eenmalige uitkering uit de ongevallenverzekering heb je een financiële buffer voor jezelf of je erfgenamen bij overlijden of blijvende invaliditeit door een ongeval.

2. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

3. Wanneer en hoe ontvang ik mijn verzekeringsgegevens?

Je krijgt direct een voorlopige dekking als je de aanvraag hebt afgerond. Daarna ontvang je binnen 1 werkdag een e-mail van je definitieve acceptatie (bij een nieuwe verzekering). Vervolgens ontvang je het polisblad in pdf, ook per e-mail.

Opstalverzekering | PGGM&CO

Opstalverzekering

1. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

2. Heb ik een eigen risico?

Bij de opstalverzekering is je eigen risico standaard € 100,- per gebeurtenis. Bij stormschade is dat € 200,- per gebeurtenis.

3. Wanneer en hoe ontvang ik mijn verzekeringsgegevens?

Je krijgt direct een voorlopige dekking als je de aanvraag hebt afgerond. Daarna ontvang je binnen 1 werkdag een e-mail van je definitieve acceptatie (bij een nieuwe verzekering). Vervolgens ontvang je het polisblad in pdf, ook per e-mail.

Doorlopende reisverzekering | PGGM&CO

Reisverzekering

1. Ben ik op wintersport ook verzekerd?

Als liefhebber van risicovolle sporten, zoals duiksport of wintersport, kun je kiezen voor de dekking ‘Wintersport en bijzondere sporten’. In de voorwaarden vind je bij welke sport welke dekkingen van toepassing zijn. Langlaufen, schaatsen en sleeën zijn standaard gedekt.

2. Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Het kan gebeuren dat je je verzekering wilt opzeggen. Bij PGGM&CO is je verzekering ieder moment opzegbaar. Dat doe je via de online verzekeringsmap. Heb je toch liever contact via de mail? Mail dat naar info@pggmenco.nl.

3. Wanneer en hoe ontvang ik mijn verzekeringsgegevens?

Je krijgt direct een voorlopige dekking als je de aanvraag hebt afgerond. Daarna ontvang je binnen 1 werkdag een e-mail van je definitieve acceptatie (bij een nieuwe verzekering). Vervolgens ontvang je het polisblad in pdf, ook per e-mail.

Contact per mail

Je kunt ons bereiken via de mail. Onze klantenservice neemt binnen 3 werkdagen contact met je op. 

Contact via chat

Voor vragen of advies kun je direct chatten met één van onze medewerkers. Zij helpen jou graag.